Konsantrik Çeşitlendirme Nedir?


Konsantrik çeşitlendirme, şirketlerin tüketicilere olan çekiciliğini artırmak için kullandıkları çeşitli çeşitlendirme stratejilerinden biridir. Bu özel yaklaşımla, işletme yalnızca mevcut müşterilerin ilgisini çekmekle kalmayıp aynı zamanda yeni müşterilere yönelecek yeni ürünler sunarak pazar payını artırmaya çalışacaktır. Bazen yakınsak çeşitlendirme olarak ifade edilen amaç, mevcut müşterileri şirketin eski ürünlerini almaya ve yeni ürünleri satın almayı seçmeye motive etmektir. Aynı zamanda, bu çaba, kısa süre önce piyasaya sürülen ürün grubunun temyizine dayanarak eski ürünlerle hiçbir ilişkisi olmayan yeni müşterileri de getiriyor.  Benzer konularda içerik siparişi vererek sitenizi yükseltin.

Konsantrik çeşitlendirme ile, yeni ürünlerin mevcut ürün grubu ile bir ilişkisi olması olağandışı değildir. Örneğin, kağıt tabaklarında istikrarlı bir müşteri kuran bir şirket plakalarla birlikte kullanılabilen diğer ürün gruplarını eklemeyi seçebilir. Bu, renkle koordine edilen tek kullanımlık içki bardakları, peçeteler ve hatta plastik çatal ve tek kullanımlık masa örtüleri içerebilir. Fikir, plakaları satın alan müşterileri aynı anda kullanmak üzere diğer malları satın almak için ikna etmektir. Bu yaklaşım, açık havada piknik gibi sıradan bir yemek yeme keyfine varınca koordine edilmiş bir görünüm yaratmak isteyen yeni müşteriler için de cazip olabilir. Makale siparişi vermek ve içerik siparişi vermek adına tıklamanız yeterli olacak.
Bazı durumlarda, konsantrik çeşitlendirme, belirli bir piyasa sektöründe zaten sadık bir müşteri kuran bir ürün grubunda bir varyasyon yaratarak yeni pazarlar açmayı içerir. Bu yaklaşımı kullanarak, şu anda profesyonel temizlik hizmetleri ile kullanılan ticari temizlik ürünleri sunan bir şirket, hanelere hitap eden benzer bir ürün grubunu başlatmayı seçebilir. Bazı durumlarda, yeni hattın markalaştırılması eski ticari hattın anımsatmasıyla eski ürünlere zaten güvenip güvenen kişilerin evdeki yeni hattını denemesini mümkün kılar. Yeni hattın kabul edilebilir bir düzeyde bir memnuniyet sağladığını varsayan üretici, müşteri tabanını yeni bir piyasa sektörüne genişleterek kâr marjını etkin bir şekilde artıracak ve konsantrik çeşitlendirme çabasını başaracak.

Konsantrik çeşitlendirmenin genel ilkesi de kolayca diğer ayarlara tercüme edilebilir. Yatırımcı portföyünün çeşitlendirilmesi söz konusu olduğunda, yatırımcı, benzer bir piyasada faaliyet gösteren şirketler tarafından verilen bir dizi veya grup hisse senedi eklemeyi tercih edebilir; örneğin, bir telefon şirketinde hisse senedi satın alma ve bir konferans görüşme bürosu gibi. Bu yaklaşım, yatırımcıya, her iki telekomünikasyon hizmetinden de yararlanacak bazı tüketiciler olduğundan, her iki yatırımdan da benzer getiriler elde etmeyi mümkün kılıyor. Buna benzer örnekleri satın almak adına içerik siparişi vermek gerekiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Serbest Bırakma Nedir?

Fiyat İndirimi Nedir?