Konsantrik Çeşitlendirme Nedir?
Konsantrik çeşitlendirme, şirketlerin tüketicilere olan
çekiciliğini artırmak için kullandıkları çeşitli çeşitlendirme stratejilerinden
biridir. Bu özel yaklaşımla, işletme yalnızca mevcut müşterilerin ilgisini
çekmekle kalmayıp aynı zamanda yeni müşterilere yönelecek yeni ürünler sunarak
pazar payını artırmaya çalışacaktır. Bazen yakınsak çeşitlendirme olarak ifade
edilen amaç, mevcut müşterileri şirketin eski ürünlerini almaya ve yeni
ürünleri satın almayı seçmeye motive etmektir. Aynı zamanda, bu çaba, kısa süre
önce piyasaya sürülen ürün grubunun temyizine dayanarak eski ürünlerle hiçbir
ilişkisi olmayan yeni müşterileri de getiriyor.
Benzer konularda içerik siparişi vererek sitenizi yükseltin.
Konsantrik çeşitlendirme ile, yeni ürünlerin mevcut ürün
grubu ile bir ilişkisi olması olağandışı değildir. Örneğin, kağıt tabaklarında
istikrarlı bir müşteri kuran bir şirket plakalarla birlikte kullanılabilen
diğer ürün gruplarını eklemeyi seçebilir. Bu, renkle koordine edilen tek
kullanımlık içki bardakları, peçeteler ve hatta plastik çatal ve tek
kullanımlık masa örtüleri içerebilir. Fikir, plakaları satın alan müşterileri
aynı anda kullanmak üzere diğer malları satın almak için ikna etmektir. Bu
yaklaşım, açık havada piknik gibi sıradan bir yemek yeme keyfine varınca
koordine edilmiş bir görünüm yaratmak isteyen yeni müşteriler için de cazip
olabilir. Makale siparişi vermek ve
içerik siparişi vermek adına tıklamanız yeterli
olacak.
Bazı durumlarda, konsantrik çeşitlendirme, belirli bir
piyasa sektöründe zaten sadık bir müşteri kuran bir ürün grubunda bir varyasyon
yaratarak yeni pazarlar açmayı içerir. Bu yaklaşımı kullanarak, şu anda
profesyonel temizlik hizmetleri ile kullanılan ticari temizlik ürünleri sunan
bir şirket, hanelere hitap eden benzer bir ürün grubunu başlatmayı seçebilir.
Bazı durumlarda, yeni hattın markalaştırılması eski ticari hattın
anımsatmasıyla eski ürünlere zaten güvenip güvenen kişilerin evdeki yeni
hattını denemesini mümkün kılar. Yeni hattın kabul edilebilir bir düzeyde bir
memnuniyet sağladığını varsayan üretici, müşteri tabanını yeni bir piyasa
sektörüne genişleterek kâr marjını etkin bir şekilde artıracak ve konsantrik
çeşitlendirme çabasını başaracak.
Konsantrik çeşitlendirmenin genel ilkesi de kolayca diğer
ayarlara tercüme edilebilir. Yatırımcı portföyünün çeşitlendirilmesi söz konusu
olduğunda, yatırımcı, benzer bir piyasada faaliyet gösteren şirketler
tarafından verilen bir dizi veya grup hisse senedi eklemeyi tercih edebilir;
örneğin, bir telefon şirketinde hisse senedi satın alma ve bir konferans
görüşme bürosu gibi. Bu yaklaşım, yatırımcıya, her iki telekomünikasyon
hizmetinden de yararlanacak bazı tüketiciler olduğundan, her iki yatırımdan da
benzer getiriler elde etmeyi mümkün kılıyor. Buna benzer örnekleri satın almak
adına içerik siparişi vermek
gerekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder