Fiyat İndirimi Nedir?
Fiyat indirimleri, müşterilere sunulan teşviklerdir,
genellikle bu müşterilerin tekrar işlerini çekme aracı olarak kullanılır.
Fiyatla ilgili bazı indirimlerin uygulanması bir durumdan diğerine farklılık
gösterse de, temel fikir müşterilere mal ve hizmetler için standart veya
yayınlanan fiyatı ödemek zorunda kalmamak yoluyla bir miktar ek değer alma
hissi vermektir. Birçoğu, perakendeciler tarafından çoğunlukla kullanılan bir
araç olarak bir fiyat indiriminin olduğunu düşünmekteyken, aslında bu tür bir
stratejinin, iş dünyasındaki müşterileri çekmek ve onlara belirli bir satıcının
taahhütlerini yerine getirmek için onları kullanmaları için sıklıkla
kullanıldığı düşünülmektedir. İçerikler ve hazır makaleler içerik
ajansı üzerinden satışa
sunulur.
Bir işletmenin veya başka bir kuruluşun fiyat indirimini
sağlayan daha yaygın örneklerden birine hacim fiyatı indirimi denir. Bu
yaklaşımla, bir satıcı müşteri belirli bir süre içinde belirli bir iş hacmi
üretmeyi kabul etmesi koşuluyla, müşteriye satın alınan her bir birim için
indirimli bir oran sunar. Bazı durumlarda, satıcı sağlayıcıyı kendi seçtikleri
satıcı olarak tanıtmayı kabul ederse, satıcı da bir miktar indirim teşviği
sağlayabilir. Bu tür bir düzenleme, genellikle bir resmi sözleşme ile
belgelendirilir ve müşterinin indirimli oranlarını bir yıldan beş yıla kadar
bir süre boyunca etkin bir şekilde kilitlenir. Çok daha farklı içeriklere içerik
ajansı adresinden satışa
sunulur.
Bu şekilde bir fiyat indirimi kullanmak genellikle her iki
taraf için faydalıdır. Malları veya hizmetleri satın alan işletme için, hacim
taahhütleri için kazanılan indirim, işletme maliyetlerini düşük tutmaya
yardımcı olur; bu, şirketin genel olarak kar potansiyelini nihai olarak
artıracak bir fayda sağlar. Aynı zamanda, bir sözleşmenin şartları uyarınca
indirimli fiyatlandırmayı sağlayan satıcı makul bir şekilde gelecekteki nakit
akışını projeye koyabilir ve böylece gelecek için planlama sürecini
geliştirebilir. Her bir tarafın sorumluluklarını yerine getirememe kabiliyetine
müdahale eden beklenmedik olayların veya şartların gerçekleşmediğini
varsayarsak, hem alıcı hem de satıcı, düzenlemeden memnun kalacaktır.
Temel bir perakende ortamında, üretici tarafından durdurulan
ya da şu an yayınlanan perakende fiyatında tüketicilerin ilgisini çekmekte
başarısız olan malları taşımak için bazen bir fiyat indirimi uygulanmaktadır.
Burada fikir, perakendecinin ürüne yaptığı yatırımın en azından bir kısmını
geri kazanmasına izin vermektir çünkü öğelerin orijinal olarak tahmin edilen
kar miktarını yaratmayacağı açıklık kazanmıştır. Maddelere ne kadar fiyat
indirimi uygulandığına bağlı olarak perakendecinin temel maliyetleri
karşılaması ve muhtemelen satış boyunca az miktarda kâr sağlama olasılığı
yüksektir.
Bir perakendeci, halkla ilişkiler veya tanıtım aracı olarak
bir fiyat indirimi modeli kullanmayı da seçebilir. Durum böyle olduğunda,
tüketicinin diğer ürünlerini normal fiyatla satın alması halinde, önemli bir
indirim için popüler malları sunmaya odaklanılıyor. Örneğin, bir süpermarket,
tüketici ayrıca belirli bir marka hamburger çöreği satın alırsa, belli miktarda
kıyılmış sığır üzerinde indirimli bir fiyat sunabilir. Fiyat indirimi ile sağlanan
tasarruflardan memnun olan tüketicinin gelecekte perakendeciye dönme
ihtimalinin muhtemelen sadık bir müşteri haline gelmesi muhtemeldir.
Yorumlar
Yorum Gönder